REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Vücut Geliştirme Türkiye Şampiyonu Aleyna Çalışkan İle Çok Özel / Özel Haber

 Vücut Geliştirmede Türkiye Şampiyonu olan Aleyna Çalışkan ile hoş bir söyleşi gerçekleştirdik

T.Ö : Öncelikle sizi biraz tanıyalım? Kendinizden biraz bahseder misiniz?

A. Ç : İsmim Aleyna, 22 yaşındayım, Tekirdağlıyım. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği okuyorum. Uzun yıllardır spor yapıyorum bir çok branşla ilgilendim. 2020 yılı Mart ayında Vücut Geliştirme ve Fitness alanında Türkiye şampiyonu oldum. Şimdi ki hedefim Avrupa’da da derece elde etmek.

T.Ö : Vücut geliştirme sporuna başlama serüvenini anlatır mısınız?

A.Ç : Vücut geliştirmeden önce voleybol, karate ve boks alanlarıyla ilgilendim. Bu alanlarda düzenlenen bölgesel , Türkiye vb. yarışmalara katıldım fakat düzenli olarak fitness salonunda antrenman yapmayı bırakmıyordum. Vücut geliştirme ve fitness alanında yarışmalar düzenlendiğini öğrendikten sonra araştırmaya başladım. 2019’un Eylül ayında 2020 Mart yarışması için hazırlıklara başladım. Beslenme, ağır antrenmanlar, sabah akşam kardiyo, sürekli poz çalışmaları, uyku düzeni … Bu süreçte okul derslerimde devam ettiği için benim için yoğun bir dönem başladı. Sabah uyandığımda, antrenmanlarımda hep kendime sen başaracaksın dedim ve kendime çok inandım, çok emek verdim. Emeğimin karşılığını aldım önümde Avrupa şampiyonluğu var umarım oradan da iyi dereceyle döneceğim.

T.Ö : Genelde erkek egemen bir spor olan bu alanda kadın olarak tepki aldınız mı?

A.Ç : Tabi ki. Öncelikle bu spor ülkemizde yarışma olarak çok bilinmiyor, yarışma hazırlığı uzun ve zorlu bir süreç. Fitness’a başlamadan önce çok kaslı olurum, erkek gibi görünürüm diye korkup yönelmeyen bir çok kadın var. Bu tamamen senin beslenme stilin ve antrenmanın yoğunluğu ile ilgili bir durum. Bende de aynı şekilde vücut kas oranım artacağı için çevremde olumlu bakmayan kişiler oldu fakat dediğim gibi senin elinde olan bir durum ben vücudumu tanıyorum benim içim en iyi olanı biliyorum ve mutluyum gerisi önemli değil.

T.Ö : Bir şampiyonluk yaşadınız? Bu süreci anlatır mısınız?

A.Ç :  Yarışma günü içimde büyük bir heyecan aynı zamanda da özgüven vardı. Kendimi eksiksiz ve kendinden emin bir şekilde podyumda göstereceğimden emindim. Evet şampiyon olmak çok istiyordum ama bunun için orada hırs yapmadım. 1. lik kimin hakkı ise o kişi kazansın istedim. Her şeyden önce benim için büyük bir tecrübe, deneyimdi. Finale 6 kişi kalmıştık. 1. En son söyleniyordu. Podyum amiri en sonunda benim ismimi söylediğinde evet başardım diye kahkaha atıyordum mutluluktan ağlayacaktım.

T.Ö :  Giderek artan kadın vücut geliştirmeci var bunu neye bağlıyorsunuz?

A.Ç :  İnsan bedenine yatırım yapmalı ve nasıl mutlu oluyorsa öyle yaşamalı. Bu alanla ilgilendikten sonra bedenini tanıyan, geliştiren insanların, fitness vazgeçilmez tutkusu olabiliyor.

T.Ö : Bu sporu yapmak isteyenlere neler önerirsiniz? 

A.Ç : Kadınlar için bu sporu gönül rahatlığı ile öneriyorum. Yarışma hazırlığına girilmediği sürece zaten kas oranlarında belli bir artış olmayacaktır fakat istedikleri düzeyde gelişim sağlayacaklardır. Sıkılaşma, kilo verme, kilo alma, fit kalma, selülitlerden kurtulma yani istedikleri hedeflerine düzenli antrenmanlar ile ulaşacaklarına inanıyorum.

T.Ö : Tüm gününüz nasıl geçiyor, beslenme olarak nerelere dikkat ediyorsunuz?

A.Ç : Beslenmem sabittir, yarışma hazırlığı sürecinde her gün aynı besinleri tercih ederim. Günde 5 öğün yemeye dikkat ederim. Örneğin sabah 5 yumurta, öğlen tavuk pilav, antrenmandan 2 saat önce tavuk pilav, antrenmandan sonra et ve son öğün balık yemeye çalışıyorum.

T.Ö :  Son olarak ilave etmek istedikleriniz var mı?

A. Ç : Sağlıklı yaşam aslında zor değil, önce bir hedefiniz olmalı ve hedefleriniz doğrultusunda hareket etmelisiniz. Ve geriye dönüp baktığınızda neyin uğruna mücadele verdiyseniz o yılların en güzel zamanlar olduğunu fark edersiniz. Her sabah daha motivasyonlu, enerjik hissediniz ve mutlu kalınız..

Özel Haber : Taner Özgür

Hiç yorum yok