REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Kardeş Ülke Azerbaycan’ın Güçlü Sesi Aygun Agayeva İle Keyifli Bir Söyleşi

 

Azerbaycan’ın tanınmış ünlü isimlerinden Aygun Agayeva ile Genel Yayın Yönetmenimiz Taner Özgür  keyifli ve hoş bir sohbet gerçekleştirdi. Agayeva bilinmeyen yönlerini gazetemizle paylaştı.

T.Ö : Öncelikle seni biraz tanıyabilir miyiz? Kendinden bahseder misin?

A.A : Ben Aygun Agayeva Azerbeycan’ın tanınmış ünlü sanatçılarındanım. ilk sahneye 2006yilinda Azeri Star şarkı yarışmasıyla katıldım, yarışmanın finalistiyim. Haydar Aliyev adını Respublika Sarayı’nın Assolisti, Azerbeycanı dünyada her dillerde temsil eden, aynı zamanda 10yildir Kendi ekibimle Türklerle çalışan, Türk Sanat muzigi, pop, rock, arabesk ifa eden ilk ve tek şarkıcıyım.

T.Ö : Müzik ve sanat senin için neler ifade ediyor?

A.A : Müzik ve sanat benim için bir hayat. Hava ve su gibi yani. Bunu herkes anlamaz yani bunu yalnız müzikten anlayışı olan insanlar bile bilir. Çocuk yaslarımdan tanınmış öğretmenlerden ders aldım, bu sanatsız kendimi düşünemem ayrı sanat da. Yani sanat da beni seviyor aslında çünkü sevmeseydi bu kadar uğurlar elde edemezdim düşünüyorum, yani insanlara zorla kendini sevdiremezsin. Hem de benim şarkı söylediğim muhteşem konser salonlarını, Azerbaycan’ı temsil ettiğim ülkeleri hayal eden şarkıcılar var yani ben yalnızca şükür edebilirim ki çoğunun hayali benim realimdi bugünler

 

T.Ö : Dizi veya sinema filmi teklifi aldın mı? Gelirse değerlendirir misin?

A.A : Dizi, sinema teklifi çok aldım ama vakit azlığından çok da zaman ayırmadım o islere ama Türkiye’den gelse tabii ki seve seve kabul ederim Çünki bizim ülkede Türk flimleri çok seviliyor. Her de benim sanatımın biri de aktrisadır. Respublika İncesanat Gimnaziyasinin Aktyorluk Fakultesini bitirmişim.Hocam merhum aktyorumuz Yasar Nuri olup. Bir hocam öğretmenim de Halk Artisi Vaqif Asadov olup, Vaqif bey bana çok teatroların tamasalarında bas rol vermiş ve bunun üstesinden iyice gelmişim ama ben devam etmedim o yolu, Harici Diller Üniversitesinin İngiliz dili ve edebiyatı fakültesini seçtim ve kabul oldum bitirdim ama sonunda şarkıcı olmayı seçtim yani bu isin dalına gittim ama hiç pişman değilim çünkü burada da sevildim

T.Ö :Bütün günün neler yaparak geçiyor?

A.A : Günüm neler yaparak geçiyor. Belki de çok insanlar şaşıracak bu sorumun cevabına ama ben yıllardır çocukluğumdan her gün günümün Çoğunu Allaha Zikrediyorum, Kuran ayetleri ve surelerini ezberlemişim onları söylüyorum, Allahım’la rabıta da olmayı çok seviyorum. Stüdyolarda yeni şarkılar söylüyorum, yeni yeni farklı, hiç kimsenin yapmadığı şeyleri beynimde kesvediyorum ki ilk bunu ben yapmalıyım. Mesela yeni klibim geliyor Azerbaycan Türkiye Pakistan düeti yani bu işi nasıl ki Azerbaycan, hiç dünyada da yapan yok bunu ilk ben yapıyorum, Dağlık Karabağ adli şarkı yok idi onu da ilk yaptım, yurtlarından Karabağ’dan ayrı kalmış kaçkın insanlara ait de ilk şarkı“Qacqin deyilem”adlı şarkıyı hazırladım yeni yeni yeniliklerim ilklerim çok, inşallah Allah’ın izniyle hepsini dinlersiniz

 

T.Ö : Neler yapmaktan hoşlanırsın?

A.A : Dinlenen zaman kedilerimle oynamayı çok severim, dans etmeyi, spor yapmayı çok severim, tatlı yiyip tatlı konuşmayı çok severim, kendi güzelliğime her zaman dikkat etmeyi çok severim, insanlara iyilik yapmayı çok severim ve her kesin de beni sevmesini severim.

T.Ö : Azerbaycan’da sanata bakış açısı nasıl bahseder misin?

A.A : Azerbaycan’da sanata bakış açısı sanki youtube trendinden başlıyor yani bazı kısa düşünceli, bos kafalı insanlar düşünüyor ki youtube bakışım çoksa demek ki bu şarkı sevildi hayır öyle değil şimdi youtube’a para koyup da şarkının bakışı artırıp da ama youtube dan başka hiç bir yerde gözükmeyen şarkıcılar var ama bizim öyle güzel sanatçılarımız var ki şarkının bakışı azdır ama temiz orjinal bakışlardı, herkes seviyor onları, herkesin düğünlerinde, konserlerde hep onlardı. Mesele 1ay değil Dağlık Karabağ adlı şarkım çıktı yeni yeni klip hediye teklifleri geldi bana, çok kliplerim hediye çekilmiş bana, Askerler için ilk zafer konserine komandırlerimiz tarafından ben davet olundum, kardeş Ülke Türkiye’den konser teklifi aldım 2kez,Pakistan böyle büyük proje teklif olundu yani insanlar kötüsünü iyiden, iyini kötüden seçmeyi iyi biliyorlar.

T.Ö : kendini iki cümle ile tanımla dersek neler söylersin?

A.A : İki cümleyle şunu söyleyebilirim ki Star olmak benlik değil, Super Stara doğru gidiyorum.

T.Ö : Bir albüm çalışması var mı veya olacak mı?

A.A : Albüm demezdim bizde yani albüme hiç merak kalmamış insanlarda, bizde simdi youtube, instagram ve tiktok çok meşhur yani yeni şarkıları her kes youtube-a yerleştriyor çünkü albüm alan yok kaç yıl oldu. Yeni klipler, yeni şarkılar geliyor hem sevgiden, hem vatandan hem ihanetten.

 

T.Ö : son olarak neler söylemek istersin hayranlarına?

A.A : Beni sevenlere de sevmeyenlere de, gizli hayranlarıma da selam olsun ,iyi ki varlar, sevmeyenleri de seviyorum çünkü güzel zamanlarını ayırıp beni izliyorlar en azından, daha iyi olduğumu kabul edip hazmedemiyorlar. Sevenlerimi de çok çok öpüyorum, beni hep izlesinler çünkü onların Aygünü hiç de sakin, yerinde duran bir kız değil, neler geliyor ondan neler anı beni Allah’tan başka durduran olmadı, olamaz, tabii ki hayırlı işler, güzel projeler, şarkı konserler hazırlıyorum sevenlerim için. Ama çok kıskanç bir şarkıcıyım söyleyeyim sonunda, sevenlerimi paylaşmayı sevmiyorum,1sarkicinin hayranı olsunlar, yani ya beni sevsinler yalnız ya da onların yanında olsunlar ben yalnız.

Hiç yorum yok