REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Çocuk Gelişim Uzmanı Eğitmen Damla Parlak İle Hoş Bir Sohbet Gerçekleştirdik


 Çocuk Gelişim Uzmanı Eğitmen Damla Parlak ile Genel Yayın Yönetmenimiz Taner Özgür hoş bir söyleşi gerçekleştirdi. Parlak Çocuk gelişimi konusunda önemli bilgileri gazetemizle paylaştı.

 

T.Ö : Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz? Kendinizden bahseder misiniz?

D.P : Tabi Ben Damla Parlak 34 yaşındayım 2 çocuk Annesiyim  meslek lisesi Çocuk Gelişim Bölümü mezunu devlet kurumlarında yardımcı öğretmen ve gönüllü öğretmenlik yaptım ön lisans çocuk gelişimi mezunuyum 4 yaşında oğlum 11 yaşında kızım var  açıkcası hayatla mücadele etmeyi onlarla başardım.

 

T.Ö : Pandemi süreci bir öğretmen olarak sizi nasıl etkiledi?

D.P : çocuklarıma öğretmenlik yaptım hayatta her şeye rağmen nasıl başa çıkacaklarını aslında bu dönemde evimizin bir yerine bahçe yaptık bahçemiz boyadık evde etkinlikler yaptık onlarla zaman geçirmek beni çok daha iyi bir anne yaptı evimin kirlensin dedim onlar yeter ki mutlu olsun istedim mutluluk bulaşıcıdır.

 

 

T.Ö : Teknolojinin gelişmesi çocukların gelişmesine yararı ve zararı neler?

D.P : Nasıl yönlendirdiğinize bağlı belirli saat verilmeli yaşlarına göre eğitici çizgi filmler izlenmesi sağlanmalı teknoloji eğitici olduğu kadar da çocukların psikoloji sini etkilediğini göre biliriz belirli saatin dışına çıkılmamalı Çocuk da davranış bozukluğu adapte olamama uyku da kabus görme gibi sorunlara yol açmakta kontrollü ve saatli olmak gerekli.

 

T.Ö : Okul öncesi eğitim kurumları tekrar kapanacak söylentisi sıkıntı yaratır mı ?

D.P : okul öncesi eğitim kurumlarının tekrar kapanması aileler için sıkıntı yaratacaktır elbette çünkü çalışan anneler e büyük sorumluluk düşmekte çalışma saatlerine göre çocuğa zaman ayırmak gerekir 20dk bile ayırsanız çocuğu uzun zaman içinde değiştiğini fark edeceksiniz uyumadan önce kitap okumak  ona seni seviyorum demek çok şeyi değiştirecektir.

 

T.Ö : Dijital çağda anne babalarda kendilerini geliştirmesi için ne yapmalı?

 

D.P : Dijital çağda anne babaların kendini geliştirmesi için online eğitim yeni bir dil yeni bir insan zaman buldukça yeni tarifler yeni tatlar keşfetmek 20 dakika yoga çok faydasını göreceksiniz zaman buldukça ben yapıyorum her şeyde önce annenin psikolojisi iyi ise her şey yolundadır bunları yapmak bile sizi değiştirebilir.

 

T.Ö : Kuşak çatışması hakkında neler düşünüyorsunuz?

D.P : kuşak çatışması çocukların yetişkinliğe geçişinde yani ergenlik dönemi ergenin çözmesi gereken en önemli sorun açıkçası yediğimiz gıdalardan kullandığımız çoğu ürün sinir sistemimizi bozuyor  çok zor bir dönem aslın biz ebeveynlerin elinde ergenlikte kendi sözünün geçmesi otorite sağlamaya çalışması biz aileleri yoruyor öncelikle biz onlara örneğiz onlar bizim aynamız Gibidirler. 1eve dönüş saatleri yemek saatleri belirli saat düzenleme 2Ders çalışma eğlenme saati 3 Giyinme süslenme biçimi 4kız erkek arkadaşlığı 5 büyüklere karşı saygı  dünya görüşü ve fikirlerin tutarsızlık ne kadar zor anne baba olmak şu zamanda çok daha zor öncelikle onları değiştirmeye çalışmayın sizin gibi olamazlar onlar doğduğundan bugüne kadar biz onlara örnek oluruz onların öğretmeni hemşiresi hasta bakıcısı çocuklarımıza ne verirsek onu alırız saatli zamanlı sevgiyle birbirimize anlatarak yanlışlar ve doğrularla kabullenmeliyiz onlar bizim aynamız.

 

 

T.Ö : Son olarak neler söylemek istersiniz ?

D.P : Siz sadece isteyin aslında inanırsak başarabiliriz yani inanmak sevgiyle  başlar.

Hiç yorum yok