REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Vücut Geliştirme Türkiye Şampiyonu Aleyna Çalışkan İle Hoş Bir Sohbet

 

Vücut Geliştirmede Türkiye Şampiyonu olan Aleyna Çalışkan ile Genel Yayın Yönetmenimiz Taner Özgür hoş bir söyleşi gerçekleştirdi. Güzel şampiyon bilinmeyen yönlerini gazetemizle paylaştı

T.Ö : Öncelikle sizi biraz tanıyalım? Kendinizden biraz bahseder misiniz?

A.Ç : İsmim Aleyna, 22 yaşındayım, Tekirdağlıyım. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği okuyorum. Uzun yıllardır spor yapıyorum bir çok branşla ilgilendim. 2020 yılı Mart ayında Vücut Geliştirme ve Fitness alanında Türkiye şampiyonu oldum. Kısaca böyle söyleyebilirim.

T.Ö : Bir şampiyonluk yaşadınız? Bu süreci anlatır mısınız?

A.Ç : Yarışma günü içimde büyük bir heyecan aynı zamanda da özgüven vardı. Kendimi eksiksiz ve kendinden emin bir şekilde podyumda göstereceğimden emindim. Evet şampiyon olmak çok istiyordum ama bunun için orada hırs yapmadım. 1. lik kimin hakkı ise o kişi kazansın istedim. Her şeyden önce benim için büyük bir tecrübe, deneyimdi. Finale 6 kişi kalmıştık. 1. En son söyleniyordu. Podyum amiri en sonunda benim ismimi söylediğinde evet başardım diye kahkaha atıyordum mutluluktan ağlayacaktım.

T.Ö : Bu sporu yapmak isteyenlere neler önerirsiniz? 

A.Ç : Kadınlar için bu sporu gönül rahatlığı ile öneriyorum. Yarışma hazırlığına girilmediği sürece zaten kas oranlarında belli bir artış olmayacaktır fakat istedikleri düzeyde gelişim sağlayacaklardır. Sıkılaşma, kilo verme, kilo alma, fit kalma, selülitlerden kurtulma yani istedikleri hedeflerine düzenli antrenmanlar ile ulaşacaklarına inanıyorum.

 

T.Ö : Neler yapmaktan hoşlanırsınız?

A.Ç : Sabah uyandığım gibi 4-5 bardak su içerim. Evimin yakınında stadyum olduğu için sabah 30 dk kardiyomu stadda yapıyorum. Her zaman sağlıklı beslenmeye dikkat ederim. 

Kahvaltım 5 yumurta , 50 gr yulaf içerisine badem ceviz ve muz ekliyorum yeşil çayı çok seviyorum. Kahvaltıdan sonra filtre kahve hazırlayıp 2 saat kadar kitap okuyorum. Haftanın 5 günü antrenman yapıyorum. Antrenmanımı 2. Öğünümden sonra 17.00 gibi yapmaya çalışıyorum. Antrenmanım 2 saat kadar sürüyor. Akşam da köpeğimle birlikte kordonda yürüyüş yapıyoruz.  00.00 a kadar yatmaya çalışıyorum erken yatıp erken kalkmaya vücudumu iyi dinlendirmeye özen gösteriyorum. Bizim branşta beslenme ve antrenmanın yanında en önemli faktör de dinlenmektir. 

T.Ö :Seni iki cümlede anlatsalar ne derler?

A.Ç :  Asla vazgeçmeyen istikrarlı ve kararlı biri. Çağdaş düşünceye sahip özgürlüğüne düşkün özgüvenli bir kadın.

T.Ö :  Giderek artan kadın vücut geliştirmeci var bunu neye bağlıyorsunuz?

 

A.Ç :  İnsan bedenine yatırım yapmalı ve nasıl mutlu oluyorsa öyle yaşamalı. Bu alanla ilgilendikten sonra bedenini tanıyan, geliştiren insanların, fitness vazgeçilmez tutkusu olabiliyor.

T.Ö : Boş vaktin genelde nasıl geçiyor?

A.Ç : Boş vakitlerimde İngilizce çalışıyorum, kitap okuyorum, Instagramda @fitlıfeofaley olarak yeni bir hesap açmıştım. O hesapta fitness üzerine tüm hareketlerin videolarını nasıl yapıldıklarını hangi bölgeyi çalıştırdıklarını kaç set yapılması gerektiğini beni takip edenler için paylaşımlar yapıyorum. Fitness antrenmanları üzerine araştırmalar yapıyorum. Aksiyon ve macera filmleri izlemeyi seviyorum.

T.Ö : Genelde erkek egemen bir spor olan bu alanda kadın olarak tepki aldınız mı?

A.Ç : Tabi ki. Öncelikle bu spor ülkemizde yarışma olarak çok bilinmiyor, yarışma hazırlığı uzun ve zorlu bir süreç. Fitness’a başlamadan önce çok kaslı olurum, erkek gibi görünürüm diye korkup yönelmeyen bir çok kadın var. Bu tamamen senin beslenme stilin ve antrenmanın yoğunluğu ile ilgili bir durum. Bende de aynı şekilde vücut kas oranım artacağı için çevremde olumlu bakmayan kişiler oldu fakat dediğim gibi senin elinde olan bir durum ben vücudumu tanıyorum benim içim en iyi olanı biliyorum ve mutluyum gerisi önemli değil.

T.Ö : Hobilerin nelerdir?

A.Ç : Uzun zamandır spor yapıyorum.  Yüzmeyi ve dans etmeyi çok seviyorum.  Tiyatro oyunlarına gidiyorum öncesinde tiyatro eğitimi de almıştım. Fotoğraf çekilmeyi, çekmeyi ,Kulaklıkla müzik dinleyerek doğa yürüyüşleri yapmayı , Köpeğimle vakit geçirmeyi, Seyahat etmeyi seviyorum. Hayalim tüm dünyayı gezip farklı yerleri farklı kültürleri görmek.

T.Ö : Tuttugun takım var mı?

A.Ç : Tuttuğum takım Galatasaray fakat maçları çok takip etmiyorum.

T.Ö : En sevdiğiniz renk, yemek nedir?

A.Ç : En sevdiğim renkler pembe , beyaz ve mor açık renkli giyinmeyi seviyorum.  Sıkı diyetler yaptığım için diyetimi bozduğum zamanlar tüm yemekleri çok seviyorum ama en sevdiğim patatesli börek ve yaprak sarması.

T.Ö :  Son olarak ilave etmek istedikleriniz var mı?

A. Ç : Sağlıklı yaşam aslında zor değil, önce bir hedefiniz olmalı ve hedefleriniz doğrultusunda hareket etmelisiniz. Ve geriye dönüp baktığınızda neyin uğruna mücadele verdiyseniz o yılların en güzel zamanlar olduğunu fark edersiniz. Her sabah daha motivasyonlu, enerjik hissediniz ve mutlu kalınız. Size ve tüm Güven Haber ekibine çok teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok