REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Dansa Yön Veren Kadın !!!

Dans eğitmeni ve oryantal sanatçısı İnci Kaya; dans sanatına ve oryantal dünyasına yönelik açıklamaları ile adından söz ettireceğe benziyor.

Grubumuz adına röportajı gerçekleştiren Taner Özgür'e konuşan İnci Kaya ile ilgili çarpıcı açıklamalar sizlerle; 



1-Biraz sizi tanımak isteriz? Kendinizden bahseder misiniz!!

Merhaba ben inci kaya . Oryantal sanatçısıyım . Ankara da yaşıyorum . Burada çeşitli okullarda dans dersi veriyorum aynı zamanda gece hayatında sahneler alıyorum . 13 yıldır dans camiası içerisinde aktifim . Bir çok branşta dans temsilim yarışmalarım ve projelerim mevcut . 


2-Dans sanatının oryantal kısmı henüz ülkemizde tam oturmadı,neye bağlıyorsun?

Biz oryantal branşına gönül verenler de bu konudan dolayı üzgün aslında . Ata erkil bir toplumda yaşıyoruz ve dansçı bir kadına bakış açısı çok onaylanan bir bakış açısı olmuyor hele ki oryantal denilince daha da sert oluyor insanların düşünceleri . Erkekleri geçtim bir çok kadının bile oryantal dansına bakış açısı fazla üzücü . Umarım ülkemizde sanatın her dalı daha da ilerleme gösterir . Durum ne olursa olsun biz inandığımız ve gönül verdiğimiz şeye devam ediyoruz ☺️


3-Asena'dan sonra dans sanatını icra eden birileri cikmadı,bu konuda iddian var mı?

 Asena Türkiye ve oryantal dans İçin çok değerli bir isim . Ritim ile dans etmeyi ülkemizde deneyen ilk isim . Fakat sonrasında çok değerli sanatçılar da Türkiye de ve yurt dışında ismimizi temsil ediyor . Bunların en basında çok değerli isim Didem Kınalı . 


4-Herkes iyi dans edebilir mi, kriterleri nelerdir!!

Bana göre herkes dans edebilir ama iyilik kötülük derecesi değişkendir . Yeteneği ve ilgisi olan  bunun üzerine koymak için düzenli çalışan çaba sarf eden herkes güzel dans edebilir . Görsel ve göreceli bir iş yapıyoruz . 


5- pandemi süreci seni nasıl etkiledi/etkilemedi bahseder misin?

Pandemi süreci tabii ki çoğu meslek grubunu olduğu gibi bizleri de çok etkiledi . 1,5 yıl olacak neredeyse ve çalışmıyoruz gece hayatı kısmı oldukça kötü durumda . Dans okulları ise bir açılıp bir kapanıyor . Umarım en kısa zamanda güzel şeyler olur dünya adına ve ülkemiz adına . 

6-Ornek aldığın birisi var mı peki?

Tabii ki var . Bizi  Türkiye de ve yurt dışında şahane şekilde temsil eden sevgili Didem Kınalı’ yı duruşu ve dansından dolayı çok seviyor ve örnek alıyorum . Onun haricinde dünya çapında isim yapmış bir kaç dansçıyı daha severek takip ediyor ve örnek almaya çalışıyorum . 



7-Bu alanda ilerlemek isteyenlere tavsiyen neler olur

Oryantal sanatına gönül verenlere ilerlemeleri adına ilk tavsiyem , bazı insanları ve onların olumsuz enerjilerine kulaklarını gözlerini kapatmaları . Ondan sonra kariyer hedeflerine göre düzenli çalışmak , bol bol antrenman ,  düzenli bir beslenme alışkanlığı edinmeleri ve mutlaka sağlam kararlı bir duruşlarının olması  ☺️

8-Ayni zamanda kurslar veriyorsun, seni tercih etmelerinin sebebi nedir?

Evet farklı okullarda kurslar veriyorum ve online derslerim yoğun şekilde ilerliyor . Tabiki dediğim gibi göreceli bir iş yapıyoruz . Beni tercih etmelerinde ki sebep ; ben , sadece bir mekan dansçısı değilim aynı zamanda 13 yıldır profesyonel bir dans hayatı geçmişim var . Yarışmalar , dünya çapında festival deneyimlerim mevcut . Benim gönül verdiğim şey sadece gece hayatında dans edip para kazanmak değil , ben eğitmenlik kısmına da  gönül verip ikisini de bir çizgide yürüttüğüm İçin beni tercih ediyorlar . Çünkü bildiği şeyi karsı tarafa aktarabilmek bir eğitmenin en önemli tercih edilme sebeplerindendir . 


9-Kac çeşit dans biliyorsun, en çok hangisi hoşuna gidiyor...

Bir çok dans branşında dans ettim . Latin Dansları oldukça kapsamlı  .  Branş olarak;  Salsa , Bachata , Cha cha cha,  Kizomba , Merenge , Tango , Hip- Hop , High Heels , Oryantal başta olmak üzere bir çok branşta dans ettim . En çok Oryantal tabiki :) Fakat  Bachata ve hip hop branşları da sevdiğim branşlar arasında . 


10-Son olarak sevenlerine ve takipçilerine neler söylemek istersin....

Son olarak dansa bir yerden başlamak isteyen ama cesaret edemeyen herkese başlamalarını tavsiye ediyorum . Dans etmek özgürlüktür. Dans etmek nefes aldığını hissetmektir . Hangi branşta ruhunuz tamamlanıyorsa o yolda ilerleyin pes etmeyin . Oryantale gönül verenleri ise İnci Kaya yazıp YouTube Kanalıma Bekliyorum . Birlikte ilk adımları atabiliriz . Herkese çok teşekkür ediyorum dans dolu günler diliyorum ☺️🙏🌺

RÖPORTAJ; TANER ÖZGÜR


Hiç yorum yok