REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

TÜRKİYE ŞAMPİYONU YILDIRIM OLDU..

 2021 yılında orgainze edilen Büyük Bayanlar Fitness Açık Siklet Türkiye Şampiyonasında birincilik elde genç sporcu Merve Yıldırım ile başarısı üzerine keyifli bir röportaj gerçekleştirdik;

Röportajdan satır başlıkları ;

1- Merve Yıldırım'ı biraz tanıyabilir miyiz ?

Ben Merve Yıldırım 24 yaşımdayım. Annem Azerbaycanlı babam Balıkesirli. iş durumumdan dolayı sürekli seyahat halindeyim ama çok yakın bir zamanda İstanbul'da yaşamaya başlayacağım. Bursa'da 6 yaşımda öğretmenimin yeteneğimi keşfedip ailem ile konuşması ile başladı jimnastik hayatım. 18 yaşıma kadar profesyonel olarak devam ettirdim.  Daha sonra 18 Mart üniversitesinde Beden eğitimi öğretmenliği bölümünü kazandım ve Çanakkale'ye yerleştim. 

Çanakkale'de kulüp bulamadığım için sporculuğu bırakmak zorunda kaldım ve işin eğitici yani antrenörlük bölümüne yöneldim. Antrenörlük için gereken belgelerimi tamamlayıp jimnastikçi öğrenciler yetiştirdim. 

Yaşımdan dolayı da sporculuk benim için daha ön plandaydı hep. 5 yıl ara verdikten sonra Üniversiteyi bitirip İzmir'e yerleşip sporculuk hayatıma tekrar başladım. 

2020 yılında Türkiye'de şampiyonu oldum. Avrupa şampiyonasında ülkemizi temsil etmeye hak kazandım. yarışma ispanyada olacaktı ama covid ten dolayı iptal edildi. 

2021 yılı 1 Nisanda Tekrar Türkiye şampiyonu oldum ve ülkemizi temsil etmek için milli takıma seçildim. 


2-Büyükler kategorisinde şampiyon oldunuz, süreci biraz anlatır mısınız ?

 Benim katıldığım branş iki farklı branşın birleşimiyle oluşuyor. %50 Fitness yani vücudunuzdaki kas oranına bakılıyor diğer %50 lik kısımda ise Jimnastik serisi hazırlıyorsunuz ona bakılıyor. 


3-Ülkemizi temsil hakkı kazandın, duygu ve düşüncelerini alabilir miyiz ?

Duygu ve düşüncelerimi inanın ifade etmek çok zor çünkü o kadar çok istiyordum ki. Evet Türkiye'de yapılan yarışmalarda önemli Türki sporcular ile yarışmakta önemli bir mücadele ama Türkiye'de bu kategoriden sadece bir kişinin gidip ve bunu Türkiye'yi temsil etmek için yapıyor olması çok yüce bir onur. Bundan dolayı çok mutlu ve gururluyum.


4-Bundan sonraki hedeflerin ve projelerin nelerdir? Bahsedebilir misin !

En yakın hedefim tabi ki eğer covıdten dolayı yarışma iptal edilmezse Avrupa şampiyonasına gidip ülkemi temsil edip yarışmak. Gelecek planlarımın içerisinde spor başarı ve bunlarla birlikte vizyoner olmak var


5-Türkiye'de son zamanlarda oldukça başarılı kadınlar basında yer almakta, bunu nasıl değerlendiriyorsun ?

açıkçası buna değerlendirme yapmak pek istemiyorum zaten böyle olmalı diye savunuyorum :) ülkemizde spor anlamında artık gerek aileler gerek bireyle bilinçlenmiş durumda önemini bilip çocuklarını çok küçük yaşta spora yönlendirmekteler özellikle eskiye göre kız çocuklarının da başlama oranları çok arttı. Bu da alt yapıda daha fazla yetiştiklerini ve ileride başarılı olduklarını gösteriyor. bu durumdan çok memnunum gelişen toplumumuzla gurur duyuyorum çok daha iyiye gideceğini biliyorum.

Haber ; TANER ÖZGÜR

Hiç yorum yok