REKLAM ALANI

REKLAM ALANI
REKLAM

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Güzelliği ile Türk Barbie Olarak Anılan Edebiyat Öğretmeni Yazar Begüm Yıkılmaz İle Keyifli Bir Sohbet

 Güzelliği ile Türk Barbie Olarak Anılan Edebiyat Öğretmeni Yazar Begüm Yıkılmaz İle Genel Yayın Yönetmenimiz Taner Özgür keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Yıkılmaz bilinmeyen yönlerini gazetemiz ile paylaştı.

Taner Özgür : Öncelikle seni biraz tanıyabilir miyiz?

Begüm Yıkılmaz :  Samsun Atakum'da yaşıyorum.Sevgi dolu ve eğitimli bir ailenin ilk çocuğu olarak pembeler içinde açmışım gözümü dünyaya. O gün bugündür de pembeden vazgeçemeyişim beni tanıyan herkesçe kanıksanmış bir durumdur. Hayvanlara ve doğaya olan sevgim, kendime olan güvenim, okumaya yazmaya gezmeye olan düşkünlüğüm bana çok şey kattı.  Edebiyat öğretmenliği mezunuyum. Yıllarca dergilerde editörlük ve yazarlık yaptım. Bu benim için işten çok bir tutku bir yaşamsal kod. Giyinmeyi, süslenmeyi de çok sevmekle birlikte bunun düşünmeye, entelektüel bir algı oluşturmaya, hayatı anlamaya, duyarlı bir insan olmaya ters düşmediği tezini de daima savunan bir kadınım.

Taner Özgür : Pandemi süreci seni nasıl etkiledi?

Begüm Yıkılmaz : Pandemi, dünyanın ve ülkemizin ayağına takılmış bir prangadır benim gözümde. Böyle bir süreci, bir salgın hastalığı ömrümde hiç yaşamadım. Birçoğumuz gibi. Bu acı günleri de aşacağımıza inanmakla beraber; dışarda çok rahat vakit  geçirememek, birçok insanın bu hastalıktan vefat edişi, maddi manevi anlamda birçok şeyin sekteye uğraması beni çok üzdü. Zaten okuyan, araştıran bir insan olarak daha da çok okumaya başladım. Güzel birçok film izledim ve izleyeceğim de. Zaten önem verdiğim hijyene artık daha da hassasiyet gösteriyorum. Gereken ne ise onu  yapıyorum, ama paranoyak bir ruh halinin de bu hastalığa daha fazla zemin hazırladığına inanıyorum. Pandemi sebebiyle kitap projemiz bile bir miktar ertelendi. Kitap fuarları ve kültürel birçok organizasyon kapalı. Dilerim bu zorlu süreci bir an evvel atlatırız.

Taner Özgür : Yeni bir kitabın çıkacak biraz bilgi verir misin?

Begüm Yıkılmaz : Hayatımdaki en büyük istek ve ideallerimden biri ‘bir kitap çıkartmak’tır desem sanırım abartmış olmam. Altı ay önce tamamladığım ilk kitabımı, önümüzdeki aylarda çıkartma düşüncesi ve hazırlığı içindeyiz. Kişisel gelişim/deneme harmanı içerikli kitabımı “Kendinde kendine yer aç” bakış açısından doğan geniş bir perspektif ile kaleme aldım. Devamı da gelecek inşallah. İkincisi roman olur belki de. Ben çok sevdim, dilerim sizler de kendinizden çok şey bulur ve sımsıkı sarılırsınız kendi benliğinize.

Taner Özgür : Boş zamanını nasıl değerlendiriyorsun?

Begüm Yıkılmaz : Gezmeyi çok seven biriyim. Bilhassa pandemi süreci öncesinde gerek Samsun içi gerek il dışı, başka şehirler, çoğu yeri görmüş biriyim. Köpeğim ile doğa yürüyüşleri, deniz kenarında oturmak, sahilde gezmek en sevdiğim hobim diyebilirim. Alışverişi ve modayı da ciddi anlamda seven bir kadınım.  Sokaktaki patili dostlarımız için düzenli olarak besleme faaliyetleri de yaparım. Onları beslemek, ruhu beslemek. Film izlemeyi, yüzmeyi, dansı, müziği ve tabi kitap okumayı çok seven bir insanım.

Taner Özgür : Edebiyat senin için neler anlam ifade ediyor?

Begüm Yıkılmaz : Edebiyat benim için bir detoks. Bir melodi. Bir derin haz. Bir araç ve bir amaç. Üniversiteden daha evvel başladı benim edebiyat ile olan yakınlığım. Üniversitede çokça olgunlaştı. Kompozisyona olan becerim, kendimi ifade etmekten hiç çekinmeyen biri oluşum. Konuşmaya ve yazmaya olan sevgim. Yazarlara olan saygım, hep vardı. Giderek katlandı.

Taner Özgür :  Okuma oranı az olması kitabın için bir sıkıntı yaratır mı? Genel olarak nasıl değerlendiriyorsun?

Begüm Yıkılmaz :  Tabi ki üzülürüm. Her insan, her yazar ister yazdıkları hak ettiği ilgiyi görsün. Güzel şeyler layık olsun gerçek takdire ve ilgiye. Ama yazmaktan vazgeçmem. Kitap yazdığım için de asla pişman olmam. Ne demişler: “Söz uçar, yazı kalır.”

Taner Özgür : Neler yapmaktan hoşlanırsın?

Begüm Yıkılmaz :  Hayvanlar ile vakit geçirmeyi çok seviyorum. Saf, çıkarsız sevgi ve dostluk. Kendimi şımartmayı da severim. Hayatı anlamlandırmayı ve tat almayı seviyorum. Yeni yerler, yeni kültürler, yeni dokuları da çok severim; onları yaşamayı ve görmeyi. Pandemi öncesinde sinema ve tiyatroya gitmek de ilgi alanım idi. Sevdiğim insanlar ile veya ailem ile doğa yürüyüşleri, piknik, sohbet… Bunlardan da keyif alırım.

Taner Özgür : Yeni yılda projelerin var mı?

Begüm Yıkılmaz :   Öncelikle yeni yıl, dilerim ki adı gibi yeni bir yıl olur. Kötü bir 2020 geçirdi tüm dünya. En önemli projem çıkacak olan kitabım. Onun devamında birçok güzel düşüncemiz var 2021 yılında. Her şeyden önce sağlık, huzur ve vicdan hakim olsun dünyaya.

Taner Özgür : Son olarak neler söylemek istersin?

Begüm Yıkılmaz : Bu söyleşi için çok teşekkür ederim. Benim için bir keyifti. Son diyeceğim: Vicdanınız, daima pusulanız olsun. Kendinizi de başka tüm canları da sevmekten vazgeçmeyin. Hayatınızın dümeni de sizin elinizde olsun. Çünkü kendi maceranızda, yani yaşamınızda kaptan sizsiniz.

Hiç yorum yok